söndag 27 maj 2012

En till blomma som slagit ut


Från och med i morgon börjar jag en intensivkurs till körkort. Lite spännande att se hur effektiva dessa kurser är, men har mestadels hört bra om dem. Så jag kommer att ha fullt upp kan man säga! Förmodligen sitter jag nog och pluggar stor del av kvällarna. Så jag vet inte hur mycket jag hinner med att skriva på bloggen.
hursomhelst...

TJIIIHOOOO!

Vill bara få ur mig att allt är så toppen!


Jag har tänkt väldigt få anorektiska tankar på sistone.


&

Jag fortsätter att lyssna på vad min kropp behöver och låter den få vila när den ber om det.

Stora steg som jag utfört på sistone är bl.a. att våga utmana mig själv. T.ex. beställde jag pizza för någon vecka sen och åt upp ALLT på tallriken! Och visst kan detta låta som världens baggis för vissa, att äta en pizza. Men för de personer som levt med en ätstörning är detta verkligen inte så enkelt som det låter. 

Det roliga var att jag också åt en bit kladdkaka med grädde på efteråt, HELT utan ångest. Jag kände verkligen ingenting förutom beundran till mig själv! :) Kladdkaka är ju verkligen ett av mina favoritbakverk, så varför ska jag inte kunna få njuta av det?

Det är så många framsteg jag gjort på sista tiden och jag berömmer mig mer än gärna för dem! :) Det är ju viktigt för fortsatt utveckling. Så jag tänker fortsätta ladda upp med lite utmaningar här och där.

Jag har också gått i shorts/knickers varje dag i en vecka nu. Det hade ALDRIG gått för ett år sen. Mina komplex för benen har ju verkligen gjort att jag mått dåligt och dragit på mig heltäckande kläder. Nu har jag äntligen fått lite sol på benen istället och de ser mycket välmående ut.

"Hur skulle någon person som jag värdesätter och som värdesätter mig kunna döma mig för hur jag ser ut?"

"Mitt utseende beskriver inte min personlighet. Kan jag komma mer överens med min kropp och mitt utseende, kommer min personlighet bara träda fram lite mer istället!"

"Negativa tankar om mitt utseendet begränsar bara mitt sätt att leva och att göra det jag egentligen tycker om."

"Jag ska vara tacksam över att jag har två helt friska och starka ben. Det är inte alla som har det."

"Detta är mina ben och ingen annans! De är vackra precis som de är och är skapta för att se ut som de gör."

Även om jag inte helhjärtat kan tänka posetiva tankar om mig själv(ja, vissa dagar/stunder är det ju svårare) så är det bästa att bara försöka. Jag märker ju mer och mer hur mycket det lönar sig att gå in lte extra för sig själv.

Hittade denna bild som jag finner mycket inspirerande!




Kram så länge!
/Tove

1 kommentar: